18. 10. 2015

Švestkové muffiny s chia semínky

Další pokus inspirovaný mými oblíbenými Recepty z farmářského trhu. V originálu se používal mák, který jsem zrovna neměla, ale chia semínka posloužila stejně dobře. Tentokrát jsem je nenamáčela, takže "nezeslizovatěla" a v upečeném muffinu lehce křupou. Díky štědrému množství rýžového sirupu a medu jsem se úplně obešla bez cukru a dokonce ani můj milý si nestěžoval, že by byly málo sladké. Co víc dodat? Snad jen to, že o poslední kousek se naši chlapečci skoro poprali :)

Švestkové muffiny s chia semínky (bez cukru) asi na 24 kusů
150g hladké mouky
150g celozrnné mouky (pšeničné nebo špaldové)
125ml oleje
200ml kefíru
2 vejce
100g rýžového sirupu
100g medu (v tekutém stavu)
špetka soli
1 prášek do pečiva (bez fosfátů)
1/2 lžičky sody
10 na kostičky nakrájených švestek
1 lžíce chia semínek

1. Smíchejte oba druhy mouky se solí, práškem do pečiva, semínky a sodou.
2. V jiné míse smíchejte olej, kefír, vejce, sirup a med.
3. Do sypké směsi nalijte po částech tu tekutou a dobře zamíchejte. Nakonec přidejte švestky a opět promíchejte.
4. Těstem plňte papírové košíčky na muffiny, které jste dali do muffinové formy.
5. Pečte při 180° asi 20-25 minut.


4 komentáře:

  1. super recept, vyzkousela jsem, dala jsem tam teda misto 150 g hladke mouky jen asi 70 a zbytek doplnila jeste konopnou, olej jsem pouzila kokosovy, coz se pri michani trochu vymstilo, v robotu se to docela spatne rozmichavalo, ale nakonec se povedlo a ryzovy sirup jsem nemela, tak jsem dala agavovy...snazim se tez syna osalit, aby nejedl tolik bile mouky a tohle docela akceptoval :P on je jinak strudovy tip:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že měly úspěch...Já štrůdly taky miluju, asi brzo zkusím nějakou zdravější verzi :)

      Vymazat
  2. No máte to moc pěkné, jen co je pravda. Musím se vám s něčím pochlubit. Manžel mi na narozeniny daroval čokoládová zmrzlinu. Nikdy bych nevěřila že tak dobrou zmrzlinu dostanu někde v dárku. Ale ono je to fakt tak! Kvalitní čokoládovna a řemeslo se má ocenit, tak jsem vzala hned pár balíků.

    OdpovědětVymazat
  3. Nepodařilo se mi bohužel pořádně vymyslet co mám na oslavu narozenin kromě té bábovky od babičky udělat. Já nejsem žádná kreativní duše a tak mně kolikrát dělá problém dokonce vymyslet co udělat na oběd, natož pak co ještě vymyslet na sladké.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...