6. 11. 2015

Ořechový koláč

To se takhle jednou pustím do pečení makovce. Najdu si recept, všechny ingredience si připravím na linku a už to jede. Máslo, místo cukru rýžový sirup, vajíčka, koření, mouka...Všechno házím do mísy a míchám. Otevřu pytlík s mákem a s nelibostí zjišťuju, že nejsem první, kdo na něj měl chuť. Žádné breberky sice přímo nevidím, ale je jasné, že tam jsou, takže mák neletí do mísy, ale do koše. Po rychlém vyhodnocení situace se rozhoduju místo máku použít mleté ořechy a výsledek je více než uspokojivý. Vláčný, hutný, ale ne zdrclý ani lepivý a potřený marmeládou (použila jsem ostružinovou St. Dalfour, která je bez přidaného cukru) je úplně perfektní.

Ořechový koláč (recept podle Vařila myšička)
130g celozrnné špaldové mouky
200g mletých vlašských ořechů
50g másla
100g rýžového sirupu
1 vejce
1 lžička vanilkové exktraktu
1/2 lžičky skořice
šťáva z necelého citronu
200ml mléka
1/2 prášku do pečiva
případně kvalitní marmeláda k potírání upečeného koláče

1. Smíchejte změklé máslo s vajíčkem, vanilkou a rýžovým sirupem.
2. Vmíchejte citron a skořici.
3. Přidejte mouku, prášek do pečiva, ořechy a mléko. Zamíchejte.
3. Těsto vlijte do menší dortové formy (průměr asi 23cm) a pečte při 160° asi 30 minut.
4. Podávejte potřené dobrou marmeládou nebo bez ní.

8 komentářů:

  1. Miliju ořechy, takže tento skvěle vypadající koláč je jasná volba pro tento víkend :-)) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Jak ořechy skladujete? Máte je klasicky ve sklenici nebo na to máte nějakou jinou vychytávku? Babička došla s tím, že by si ořechy začala dávat do kožených měšců a nechala viset na verandě. Prvně jsme ji to s bráchou rozmlouvali, ale pak jsme si řekli, že zjistíme, jestli to není blbost a dle toho obeznámíme babičku :) Jaký je na to tedy Váš názor?

    OdpovědětVymazat
  3. Podobný koláč mi naservírovala nedávno Zelenkova cukrárna v Praze, kterou mám hodně rád. Jsou to prostě machři na cokoliv sladkého a dokáže si tam vybrat i člověk jako já, který je zatížený spíše na maso a sladkému moc nedá. A to mě přesně na jejich dezertech baví. Jsou jak pírko, ale zároveň to není instantní cukrovka. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, to by určitě chutnalo mému synovi! Já teď dělám v jedné skvělé pekárně, kde prodáváme něco podobného a jde to dost na odbyt. Já moc nemám ráda ořechy, tak jsem to nevyzkoušela. Ale mám tam vybrané jiné své favority, které si dávám dost často! :-) Přijďte někdy ochutnat! :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Já se můžu po koláčích doslova utlouct. Naštěstí mě maminka naučila péct, takže se jen tak nějakého receptu nezaleknu. Pro mě to představuje už určitý rituál, kdy si upeču koláč a pak si s ním jdu sednout ven. Většinou si k němu dám i kávu – osobně mohu doporučit například tchibo kapsle, které nejsou ani náročné na přípravu.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj holky, když tady máte všechny tak rády vaření a pečení, tak byste mně určitě mohli poradit ještě s jednou věcí, která nepochybně patří ke kavárně. Vybírám si teď v sekci moka konvičky a potřebuji poradit nad velikostí. Co je podle vás vhodné? Aby se tam vešlo tak 150 ml a nebo raději větší objem?

    OdpovědětVymazat
  7. Ten koláč si fotila toho času ještě na iPhone a nebo to je profesionální zrcadlovka? Ten vývoj jde neskutečně rychle dopředu. Líbí se mi jak se to všechno zlepšuje, jen co je pravda. Technologie nám brzy přerostou přes hlavu, je to určité riziko no.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...