18. 9. 2015

Švestkový koláč s mandlovou drobenkou


Někdy mám chuť na něco jednoduchého, někdy zase na něco neobvyklého. A občas to spojím dohromady a vznikne dezert, který je sice klasický, ale trochu ozvláštěný. Jako třeba tenhle koláč. Původní recept, který jsem našla v kuchařce Recepty z farmářského trhu (díl Podzim, zima), je dobrý, ale celkem obyčejný. Já jsem ho lehce "ozdravila" (ani takhle to teda není žádná hitparáda, ale zároveň nemám špatné svědomí, když koláč dám dětem) a do drobenky přidala mandle. Byl výborný.

Švestkový koláč s mandlovou drobenkou (podle Receptů z farmářského trhu)
750g rozpůlených švestek bez pecky
těsto:
200g polohrubé mouky
200g špaldové celozrnné mouky
180g třtinového cukru
3 lžičky prášku do pečiva
250ml mléka
125ml oleje
2 vejce
drobenka:
100g mandlí
80g hrubé mouky
80g změklého másla
80g třtinového cukru

1. Nejdřív si připravte drobenku. Rozmixujte mandle a smíchejte se zbylými surovinami tak, abyste vytvořili malé hrudky.
2. Metličkou prošlehejte vejce s mlékem a olejem.
3. Smíchejte oba druhy mouky s cukrem a práškem do pečiva. Směs přidejte k tekutým ingrediencím a zamíchejte.
4. Na plech vyložený pečícím papírem nalijte těsto, poklaďte švestkami (slupkou dolů) a bohatě posypte drobenkou.
5. Pečte při 180° asi 35 minut nebo dokud špejle zapíchnutá do těsta není suchá.


3 komentáře:

  1. jé, tak sis tuhle kuchařku nakonec nechala nadělit:) a dobrá? fakt je, že já jdu spíš po slaných receptech, většinu z koláčů atd. jsem ještě nikdy nedělala, takže na ni koukám možná trochu jednostranně
    Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nadělila jsem si ji sama :) A vařím z ní fakt hodně, díky za tip!

      Vymazat
  2. Ten vypadá parádně, já už se tak těším, až bude konečně ovoce v dobré kvalitě, už aby bylo léto. Švestky ráda používám do pečení i vaření, manžel ten zase miluje povidla, takže u nás švestky jedou ve velkém, když je sezóna. V létě dětem hodně dělám i domácí zmrzliny, ale dcerce vždy přihodím pár korun do dívčí peněženky, aby si na výletě mohla koupit takovou, na jakou má chuť.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...