23. 9. 2015

Čokoládovo-dýňové cupcakes


Jedna z mých nejmilejších kamarádek se bude vdávat. Poprosila mě, abych jí na svatbu upekla nějaké cupcaky. Prý třeba ovocné, ale je to jedno, hlavně aby byly dobré. Dýně není zrovna ovoce, ale druhou podmínku jsem splnila, takže věřím, že budou mít úspěch. Jsou hodně sladké (ostatně, jako všechny cupcaky), ale jinak perfektní. Vláčné, chuťově zajímavé a krásně barevné. Zkrátka, na podzimní svatbu jako dělané.

Čokoládovo-dýňové cupcakes asi na 20 kusů (recept podle Garnish and Glaze)
1 střední dýně Hokkaido
170g hladké mouky
50g kakaa
2 lžičky prášku do pečiva
1 lžička sody
1/2 lžičky soli
3 vejce
250ml podmáslí/kefíru (množství případně upravte podle potřeby)
130g změklého másla
80g třtinového cukru
170g domácího vanilkového cukru (nebo obyčejného krupicového a 2 lžičky vanilkového extraktu)

1. Nejdřív si připravte dýňové pyré. Dýni omyjte, rozkrojte a vydlabejte. Pečte při 180° do měkka (asi hodinu). Poté  nechte vychladnout a rozmixujte, je-li potřeba s trochou vody.
2. Smíchejte mouku, kakao, prášek do pečiva, sodu a sůl.
3. V jiné misce smíchjete 420g dýňového pyré s podmáslím (jeho množství upravte podle hustoty pyré).
4. Utřete máslo s oběma druhy cukru a po jednom zašlehejte vajíčka.
5. Střídavě přidávejte sypkou a dýňovou směs.
6. Těsto rozdělte do formiček na muffiny, které jste vyložili papírovými košíčky a pečte při 170° asi 20 minut.

Dýňový krém asi na 20 cupcaků (recept podle Craftsy)
350g změklého másla
300g moučkového cukru (prosátého)
6 lžic dýňového pyré
1 lžička skořice
špetka muškátového oříšku

1. Máslo smíchejte s cukrem.
2. Přidejte dýňové pyré a koření, zamíchejte.
3. Krémem zdobte vychladlé cupcaky.

1 komentář:

  1. Myška Sýrová22. 5. 2021 11:08:00

    To mě zajímá, jak tohle bude chutnat. :) Já mám ráda tyhle netypické chutě. Třeba proto u mě vede v oblíbených jídlech klasická koprová omáčka s hovězím masem... Zrovna nedávno jsem ji dělala a zjistila jsem, že můj manžel, se kterým jsem tři roky a pět let před svatbou jsme spolu chodili neví, co je to svítek! :) Taková dobrota a on to neznal! :D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...