7. 10. 2015

"Čokoládovo-oříškové müsli" aneb Karobovo-oříšková granola

Uznávám, že dva názvy pro jedno jídlo jsou trochu matoucí, má to ale svůj důvod. To, co jsem upekla, doma označuju jako "čokoládovo-oříškové müsli". Každý, včetně tříletého Bertíka, si pod tím názvem umí představit, co bude mít k snídani. Čokoládu jsem ale při přípravě vůbec nepoužila. A taky jsem zjistila, jaký je rozdíl, mezi müsli a granolou. To první obsahuje jen vločky, sušené ovoce a ořechy, zatímco druhá varianta má navíc nějaký tuk a sladidlo. Pokud bych tedy chtěla označovat věci pravými jmény, musela bych říkat, že budeme jíst "karobovo-oříškovou granolu". Ať už ale tuhle dobrotu pojmenuju jakkoli, nic to nemění na tom, že je to něco úžasného. Karob jsem objevila teprve nedávno, ale jsem z něj nadšená. Vypadá jako kakao, ale je mnohem sladší a chuťově zajímavější (zdá se mi, že chutná trošku po medu), navíc je super zdravý. Spolu s oříšky je to, aspoň pro mě, takové lákadlo, že jsem měla co dělat, abych nespořádala celý plech sama. A jako bonus jsem přidala ještě spoustu semínek, která jsou samozřejmě taky zdraví prospěšná, takže vznikla opravdu hodnotná a zároveň chutná snídaně.

Karobovo-oříšková granola se semínky (recept podle Kitchenette)

250g ovesných (nebo jiných) vloček
125g ořechů a semínek (např. lískové, vlašské, para, kešu, mandle, len, chia semínka...)
20g tmavého karobu
špetka soli
1/2 lžičky skořice
1/2 lžičky vanilkového extraktu
130g medu nebo javorového sirupu (případně půl na půl)
60g tuku (dávám půl másla a půl oleje)

1. Smíchejte vločky s nasekanými ořechy, semínky a karobem.
2. V malém hrnci smíchejte tuk, med nebo sirup, skořici, sůl a vanilku. Zahřívejte tak dlouho, dokud se vše nespojí.
3. Tekutou směs nalijte na tu sypkou a dobře promíchejte.
4. Rozložte na plech vyložený pečícím papírem a pečte při 165° 20-25 minut.
5. Nechte vychladnout a ztvrdnout (hned po upečení je směs měkká). Potom rozlámejte na kousky a skladujte v dobře uzavřené nádobě.

1 komentář:

  1. Já když v poslední době vidím jak si lidé chtějí ušetřit práci s těmi moučníky, tak je mi z toho docela smutno. Jasně ona taková hrníčková bábovka se dělát řeba když vám narychlo přijede návštěva a vy jim chcete něco nabídnout, ale to je šití jehly, zbytečně.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...