31. 10. 2015

Mrkvový koláč (nebo dort) s kokosem a ořechy

Mrkvové sladkosti mám moc ráda a k podzimu se tak nějak hodí. Tenhle mrkvový koláč je opravdu výborný - vláčný, tak akorát sladký a plný chuti. Pekla jsem ho na snídani, takže jsem ho už ničím dál nezdobila, ale pokud si chcete udělat slavnostnější verzi, stačí navrch přidat krém ze smetanového sýra a hned máte parádní dort.

Mrkvový koláč s kokosem a ořechy (recept podle The Kitchen Maid)
3 vejce
175ml oleje
1 lžička vanilkového exktraktu
150g třtinového cukru
80ml zakysané smetany
200g pšeničné celozrnné mouky
60g žitné celozrnné mouky
1 lžička sody
1 lžička skořice
1/2 lžičky soli
300g jemně nastrouhané mrkve
50g sušeného strouhaného kokosu
100g vlašských ořechů, nahrubo nasekaných

1. Metličkou smíchejte vejce s olejem, cukrem, zakysanou smetanou a vanilkou.
2. V jiné misce smíchejte oba druhy mouky se sodou, solí a skořicí. Přidejte k tekuté směsi.
3. Do těsta vmíchejte zbylé ingredience-mrkev, kokos a ořechy. Zamíchejte a nalijte do menšího pekáče nebo dortové formy.
4. Pečte při 160° 1-1,5 hodiny, dokud do těsta zapíchnutá špejle není suchá. Po vychlazení případně potřete krémem.

5 komentářů:

  1. Když vidím vaše výtvory, tak na to mám hroznou chuť. :) Taky se rád pohybuji v kuchyni, ale se sladkým nejsem moc kamarád. Teda co se pečení týče. Já radši tak upéct roastbeef, nebo žebra. Případně nějakou jinou dobrotu v litinovém hrnci, na grilu nebo jen tak rychle na pánvi. :) Ale sladkého se zase nebojím, dobrý dezert si dám moc rád. :)

    OdpovědětVymazat
  2. To si takhle člověk připraví nějaký ten dechový nástroj k tomu aby si zahrál a pak si přečtu tento článek a mám chuť místo hraní si jít ten koláč upéct a nehrát vůbec. Nejhorší na tom je, že když si ho upeču, tak samo s sebou sním celý, protože není nikdo další v této domácnosti, kdo by to semnou jedl.

    OdpovědětVymazat
  3. Mrkvový koláč nebo dort s kokosem a ořechy si určitě připravíme na jeden z našich dalších výletů na hory, který nás s přítelkyní čeká již příští víkend :-) V práci jsme si vzali dovolenou na pondělí a úterý, prodloužíme si tak víkend o příjemně strávený čas v Krkonoších. Kvalitní vybavení od https://armik.cz/ nás bude hřát na cestě za vrcholem Sněžky!

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych se třeba dnes v kuchyni bez bezlepkové mouky ani nemohla obejít. Tím že mám určité potravinové problémy, tak právě bezlepkové dorty a tak podobně mám moc ráda. Ujíždím si na nich už nějaký ten pátek, jen co je pravda. A všechno mi dokonale chutná.

    OdpovědětVymazat
  5. Už jsem se také rozhodla že chci jíst alespoň trošku zdravě. Proot jsem se podívala na guaranaplus a zjistila že tam mají opravdu kvalitní věci které mně pomohou postavit se na vlastní nohy. To je tak nějak důležité, přijde mi to fakt stěžejní.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...