8. 10. 2015

Jednoduchý čokoládový dort (bez vajec a mléka) s čokoládovo-arašídovým krémem

Narozeninový dort s narozeninovým dárkem (korálky Mama Chic)
Zatímco o narozeninových dortech ostatních členů své rodiny dlouhodlouze přemýšlím, do toho vlastního se mi většinou moc nechce. Letos jsem se rozhodla, že si nějaký upeču, až na poslední chvíli. Volba padla na tenhle super jednoduchý. Stačí na něj jen pár ingerdiencí, obejde se bez vajíček a mléčných produktů (což zrovna nám je celkem jedno, ale alergici budou mít určitě radost), je poměrně zdravý a dokonce na jeho přípravu ani nepotřebujete mísu. Výsledek je překvapivě dobrý, v chuti dominuje můj oblíbený karob a čokoládovo-arašídový krém dává dortu šmrnc.

Jednoduchý čokoládový dort (recept podle Sweet Little Bluebird)
1 hrnek hladké mouky
1/2 hrnku špaldové celozrnné mouky
3 lžíce karobu
1 hrnek třtinového cukru
1 lžička sody
1/2 lžičky soli
1 lžička octa
1 lžička vanilkového extraktu
5 lžic oleje
1 hrnek vody

1. V dortové formě smíchejte všechny sypké ingredience.
2. Ve směsi udělejte dva menší a jeden větší důlek. Do menších nalijte ocet a vanilku, do většího olej.
3. Zalijte vodou a dobře promíchejte.
4. Pečte při 170° asi 30 minut.
Na přípravu těsta můžete pochopitelně použít mísu, dodržujte ale stejný postup.

Čokoládovo-arašídový krém (recept podle The Baeting Heart)
100g hořké čokolády
2 lžíce jemného arašídového másla
1,5 lžíce změklého másla (nebo kvalitního margarínu-např. Alsan)

1. Čokoládu nasekejte na kousky a rozpusťte v mikrovlnce nebo vodní lázni.
2. Přidejte arašídové máslo a máslo a dobře zamíchejte.
3. Krémem potřete dort a nechte vychladit.
 

1 komentář:

  1. Jakože nejsem moc na sladké, tak tenhle čokoládový dort bych si dal hned. No, manželka bude mít narozeniny, tak jsem jí chtěl taky něco připravit, protože ona je na mě vždycky hodná a pravidelně mi dělá moje oblíbené nepečené dorty. Tak bych mohl přes slevový kód koupit čokoládu a další suroviny a pokusit se o to jí ho připravit. :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...