29. 6. 2011

Rybízové muffiny


Pokud máte chatu nebo chalupu (případně dům se zahradou), pravděpodobně každé léto řešíte, co udělat s třešněmi, rybízem a dalšími dary své zahrádky. My žádnou podobnou nemovitost nevlastníme, takže k podobnému ovoci se dostaneme spíš vzácně. Když už před sebou mám vaničku krásně červeného rybízu, nedá mi to, a musím z něj vyrobit něco extra. Původně jsem chtěla udělat cupcaky s krémem, ale tyhle muffiny jsou skvělé i bez něj - vláčné, příjemně sladkokyselé, měkké... No, zkrátka bylo by zbytečné je něčím ještě zdobit.
Recept jsem převzala z jednoho norského blogu (naštěstí je psaný i anglicky) téměř bez úprav. Mám k němu ale dvě poznámky:
1) Pudinkovo-rybízové hmoty je o dost víc než těsta, takže pokud budete dávat do košíčků obojího stejné množství, nakonec vám něco zbude. To ale vůbec nevadí, protože právě tahle část muffinů je nejlepší, takže ji klidně můžete dojíst jen tak nebo zapéct a nechat vychladit (tak jsem to udělala já).
2) Uvnitř upečených muffinů se místy objevilo prapodivné modro-šedé zbarvení, které nevypadalo ani trochu lákavě (upřímně řečeno, nejvíc ze všeho připomínalo plíseň). Ale protože jsem si byla jistá, že jsou muffiny v pořádku, snědli jsme je a dál nad tím nedumali. O něco později mi jedna kamarádka vysvětlila, že je to zoxidované barvivo z rybízu, takže se není čeho bát. Pokud něco podobného objevíte ve svým muffinech vy, už budete vědět, že se jedná o neškodný výsledek chemického procesu:).
Zapečený pudink s rybízem a jogurtem

Rybízové muffiny (podle receptu na Pickles.no)
na 24 kousků (+asi 350ml zbylé pudinkovo-rybízové směsi)
3 vejce
250g cukru
1 lžička vanilkového cukru - do těsta
330g hladké mouky
1 lžička sody
100ml mléka
uvařený vanilkový pudink z 500ml mléka (1 sáček)
300g bílého jogurtu
3 lžičky vanilkového cukru - do jogurtu
400-500g rybízu

1. Smíchejte vejce s cukrem a lžičkou vanilkového cukru.
2. Smíchejte mouku se sodou a tuto směs vmíchejte do vajec s cukrem.
3. Vmíchejte mléko.
4. Jogurt smíchejte se třemi lžičkami vanilkového cukru.
5. Rozmíchejte hrudky ve vychladlém pudinku.
6. Smíchejte pudink s jogurtem a rybízem.
7. Do každého košíčku dejte lžíci těsta a lžíci pudinkovo-rybízové směsi. Lehce (jen částečně) obě složky v každém košíčku promíchejte.
(Zbylou pudinkovou směs vlijte do zapékacích mističek)
8. Pečte asi 20 minut při 200°C.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...