26. 8. 2011

Citronové cupcakes s jahodovou náplní a citronovo-jahodovým krémem


Kdo by to byl řekl, že se letos ještě dočkáme vedra. Já jsem už byla smířená s tím, že léto nebude stát za nic a teplo prostě nebude. Překvapivě se ale teplota drží proklatě vysoko, což ve mě vyvolává odpor ke všem těžkým dezertům plným čokolády a másla, přestože se po nic jindy můžu utlouct. Chuť na sladké a chuť na pečení mě ale neopouští a tak se zrodil nápad na tyhle vyloženě letní dortíčky. Jsou lehké, svěží a plné ovoce. Těsto bylo po upečení o trochu tužší, než jsem čekala. Po jednom nebo dvou dnech v ledničce se do něj ale vcucla jahodová náplň, takže krásně změklo, zároveň si stále udrželo svou pevnost a strukturu. Náplň je naprosto dokonalá, je to jedna z nejlepších věcí, co jde z jahod vytvořit! Zato s krémem jsem mírně bojovala - jako každý krém ze smetanového sýra, který jsem kdy udělala, byl příliš tekutý. Je to samozřejmě tím, že jsem do něj nedala dost cukru, ale kdybych ho tam dala, byl by tak sladký, že by už nebyl k jídlu. (Když děláte krém podle amerického receptu, musíte skoro vždy ubrat asi polovinu cukru, aby byl výsledek poživatelný.) Nicméně, chvíle v mrazáku konzistenci krému dost pomohla, takže už se s ním dalo pracovat.

Citronové cupcakes (recept podle UK TV)
na 12 kousků
125g změklého másla
125g cukru
kůra z 1/2 citronu
2 vejce
2 lžíce citronové šťávy
150g hladké mouky
1/2 lžičky prášku do pečiva

1. Smíchejte máslo s cukrem a kůrou.
2. Po jednom přidejte obě vejce a dobře zamíchejte.
3. Vmíchejte citronovou šťávu
4. Postupně přidávejte mouku smíchanou s práškem.
5. Naplňte 12 papírových košíčků a pečte při 180° asi 15-20 minut dozlatova.
Naplněný cupcake

Jahodová náplň (podle receptu na FoodBuzz)
160g jahod
1 lžíce medu
1/2 lžíce citronové šťávy
1/2 lžíce kukuřičného škrobu
2 lžíce vody

1. Polovinu jahod s medem a citronem rozmixujte na jemnou kaši.
2. Přidejte zbývající jahody a rozmixujte je tak, aby ve směsi zůstaly malé kousky.
3. Smíchejte škrob s vodou a spolu s jahodovou směsí přelijte do hrnce.
4. Na mírném ohni přiveďte k varu a míchejte tak dlouho, dokud směs nezačne houstnout.
5. Nechte vychladnout.

Citronovo-jahodový krém ze smetanového sýra (recept podle Real Smiple.com)
160g smetanového sýra (např. Lučina)
40g změklého másla
210g prosátého moučkového cukru
kůra z 1 a 1/2 citronu
3 jahody nakrájené na malé kostičky

1. Smíchejte sýr s máslem. Měli byste získat jednolitou hmotu bez hrudek (můžete si pomoci tyčovým mixérem).
2. Přidejte citronovou kůru a cukr.
3. Nakonec vmíchejte jahody.
4. Nechte ztuhnout v mrazáku.
Cupcake připravený k plnění (mizerná fotka, ale to hlavní vidět je)

Dejte to dohromady
1. V každém cupcaku vyřízněte kolečko tak, aby vznikla prohlubeň (viz foto).
2. Do prohlubně dejte asi lžíci náplň a přikopte.
3. Ozdobte krémem.

1 komentář:

  1. Tak to byste mi teda nevěřili. Nevědla jsem vůbec co dělat se svým životem protože mně manžel utekl a ani práce mě už moc nebavila. A tak jsem se pořádně dala na sport. No nakonec to dospělo do takového stádia že jsem se celá proměnila a dnes ostatním říkám třeba i to jaké kotvičník účinky jsou skutečně pozitivní.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...