17. 8. 2011

Cookies s čokoládou a praženými mandlemi


"To jsou ty nejlepší sušenky, co jsem kdy jedl.", řekl můj milý manžel po ochutnání prvního kousku. A to už něco znamená, protože právě on je v hodnocení mých cukrářských výkonů nejpřísnější a nejméně milosrdný. Ovšem, musím s ním souhlasit, protože tyhle sušenky jsou naprosto dokonalé. Pod křupavou kůrčičkou se skrývá měkké těsto plné mandlí a čokolády. Třtinový cukr dodává jemně karamelovou příchuť a rozemleté ovesné vločky zajímavou strukturu (a pocit, že je to vlastně zdravé). Postup je primitivně jednoduchý, výsledek úžasně chutný, takže jestli chcete s pečením teprve začít, tohle je ta správná volba. Pokud patříte mezi zkušené cukráře, na následujícím receptu zase oceníte jeho variabilitu - příchuti totiž můžete obměňovat podle své fantazie.

Cookies s čokoládou a praženými mandlemi (inspirováno receptem na Allrecipes.com)
130g změklého másla
250g vanilkového cukru (recept na domácí vanilkový cukr najdete zde)
150g třtinového cukru
2 vejce
250g hladké mouky
120g ovesných vloček jemně rozemletých (v mixéru)
1 lžička sody
2 lžičky horké vody
1/2 lžičky soli
150g mandlí
100g hořké čokolády

1. Mandle nasekejte nahrubo a nasucho opražte na pánvi. Čokoládu nakrájejte na kousky.
2. Smíchejte máslo s oběma druhy cukru.
3. Po jednom přidejte vejce a dobře zamíchejte.
4. Rozmíchejte sodu v horké vodě. Nalijte ji do směsi. Přidejte také mouku, sůl a ovesné vločky a vše zamíchejte.
5. Vmíchejte mandle a čokoládu.
6. Na plech vyložený pečícím papírem dělejte z těsta lžící kopečky. (Nedávejte je příliš blízko k sobě, protože se při pečení rozjedou do stran.)
7. Pečte při 180° dozlatova asi 15-20 minut.





3 komentáře:

  1. dělávám podobné,jen dávám mandle i jiný druh ořechů,takže věřím, že vaše budou výborné :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nedávno jsem dělala s kakaem v těstě a kousky bílé čokolády - taky luxus!

    OdpovědětVymazat
  3. To rozhodně musím vyzkoušet! :-) Mám doma teď nadměrné množství mandlí, syn je miluje a narazila jsem na internetu na různé druhy https://zivotavyziva.cz/mandle/, tak jsem jich pár na základě těch recenzí objednala. Jsem moc ráda, že jsem narazila na tenhle recept a můžu je takovým způsobem využít. Snad se mi to povede.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...