4. 5. 2011

Čokoládovo-mátové cupcakes


Čokoláda a máta se k sobě výborně hodí, o tom nikdo nepochybuje. Proto jsem tyhle dortíky chtěla už dlouho zkusit. Odrazovalo mě ale to, že všechny recepty používaly mátový extrakt, který jen tak neseženu. Nápad přidat místo něj čerstvou mátu jsem zavrhla, protože její chuť by se v těstě nejspíš úplně ztratila. Nakonec se mi podařilo najít recept, který do cupcaků dává silný mátový čaj, což se mi zalíbilo. S krémem to bylo ještě horší, protože tam už se bez extraktu neobešel žádný návod. Rozhodla jsem se tedy  přetvořit recept na čokoládovo-vínový krém, který už jsem jednou použila, jen vyměnit červené víno za mátový čaj. Když dva dělají totéž, není to totéž, ale dokonce ani když ten samý dělá dvakrát skoro totéž, zdaleka to není totéž. Zkrátka, krém se nepovedl tak, jak jsem si představovala-byl hodně vodnatý a abych s ním vůbec mohla pracovat, musela jsem z něj dostat pryč přebytečnou tekutinu. Mám několik teorií, proč se to stalo:
1)Byla jsem netrpělivá a nenechala ho dost dlouho ztuhnout v ledničce.
2)Víno má jiné chemické a fyzikální vlastnosti než odvar z máty.
3)Byla jiná vlhkost a tlak vzduchu.
4)Působily na mě negativní energie a síly ze záhrobí. (Na to bych nepřišla, kdybych často nechodila kolem prapodivného obchodu/kavárny/cukrárny u zastávky tramvaje Perunova, kde asi za 200Kč nabízejí odstranění těchto zhoubných vlivů.)
5)Dala jsem tam toho čaje prostě moc.
Jakkoli to zní nudně, nejvíc věřím možnostem 1 a hlavně 5, takže recept, který píšu níže uvádí podstatně menší množství čaje. Ještě jsem ho ale nezkusila, takže nemůžu zaručit, že všechno dopadne perfektně. Ale i kdyby ne, chutnat bude skvěle a určitě si s tím poradíte.



Čokoládovo-mátové cupcakes (podle receptu na blogu How to eat a cupcake)
na 24 kousků
240ml vody
5 sáčků mátového čaje
260g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
1 lžička sody
1 lžička soli (+špetka do sněhu)
90g hořké čokolády
280g cukru
110g másla (nakrájeného na kostičky)
2 vejce
120ml zakysané smetany

1. Zalijte čaj vroucí vodou a nechte 10 minut louhovat.
2. Smíchejte mouku s práškem, sodou a solí.
3. Do misky nalijte čaj, přidejte na kostičky nalámanou čokoládu, máslo a cukr. Rozpusťte v mikrovlnné troubě (každých asi 20 vteřin zamíchejte).
4. Ke směsi přidejte žloutky a dobře promíchejte.
5. Střídavě přidávejte směs suchých ingrediencí a zakysanou smetanu.
6. Bílky ušlehejte se špetkou soli a jemně vmíchejte do těsta.
7. Košíčky plňte do 2/3-3/4 a pečte 25 minut při 180°.

Čokoládovo-mátový krém
250g másla
120g hořké čokolády
50ml vody
1 sáček mátového čaje

1. Vařící vadou zalijte čaj a nechte 12 minut.
2. Čokoládu nakrájejte na malé kousky a vložte s máslem do misky.
3. Rozpusťte čokoládu s máslem v mikrovlnné troubě. (Každých 10 vteřin zamíchejte.)
4. Pomalu přilijte čaj a nechte ztuhnout v ledničce

Dejte to dohromady
1. Na každý cupcake naneste krém.
2. Zdobte lístkem čerstvé máty.


3 komentáře:

  1. Dobrý večer, mohu se prosím zeptat, jak velké košíčky jste použila? Ráda bych upekla tyto cupcakes přátelům na silvestra, ale nejsem si jistá veliskotí košíčků (zatím jsem cupcake nikdy nepekla a vlastně ani nejedla :)) )... Mám doma 2,2 x 4cm a pak větší 2,5 x 6cm.. Ty malé by byly roztomilé, ale asi budou lepší ty větší, že?
    S pozdravem Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, pekla jsem v košíčkách o průměru asi 5cm, ale je to jedno-můžete klidně použít i ty menší, jen pak bude potřeba hlídat čas pečení (bude kratší). Hodně štěstí nejen při pečení!

      Vymazat
  2. Dobrý den,mátový extrakt si můžete vyrobit i sama za pár korun. Stačí koupit takovou tu lahvičku s jedním panákem vodky a do toho dát obsah jednoho čajového pytlíku máty.8 týdnů nechat louhovat ve tmě a pak scedit.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...